Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



17 juni, 2007

Det var en kväll i juni

Lagom väder, inte för varmt och inte för kallt.

Människor, mygg och knott trivs

Nyfikna kossor också

Så mycket att de vill utforska världen

Det här händer några gånger varje sommar

Spralliga kossor är svår att fånga, även på bild.
I morgon väntar en kompetensutvecklingsdag med hållbar utveckling, kvalitetsredovisning och utvärdering på schemat.
Jiippiii!
Min hjärna har redan gått på sommarlov.

10 kommentarer:

Anonym sa...

VÄLDIGT glad att jag inte var hemma just då!

Lilla B sa...

Dagar med det innehållet ska absolut läggas mitt i terminen när när man mentalt inte alls är på sommarlov. Det blir lite nödvändiga slaskdagar nu istället för viktig utveckling.
Grönbetet är utanför fönstret och så ska man sitta och tänka på vinterfodret... Nä...

Anonym sa...

Visst är det något magiskt med sommarlov ... jag håller med dig, min hjärna har också gått på sommarlov och jag får uppbåda en massa tankekraft åt att inse att det bara är barnen som har sommarlov - inte jag :P

... jag säger som WV: gmpuryth!

Mie sa...

Härliga bilder! Man kan riktigt känna "sommarlukten" Hoppas det går bra idag o att hjärnan är med;-)

Annika sa...

Mysigt! Jag kan känna den svala svenska sommarkvällen.
Men kor som sliter dig är inte så kul. Det minns jag från när min mormor och morfar hade kor...Läskigt!!

Gordon sa...

Inte för varmt och inte för kallt: det är en bra beskrivning på en idealisk kväll i juni! - Kram från oss i beardis-flocken

Lena sa...

Korna är infångade och de kom inte in i trädgården, den här gången...

Hjärnan kom i gång så dagen är i princip avklarad. Det är "bara" ett framtidsdokument och en utställning ska ska göras. Utställningen ser jag lite framemot, sånt är kul.

Vädret är väl bara halvkul, men så länge det inte är hagel eller snöstorm , så... Tur att vi inte är väderberoende inför midsommar.

Det Mörka Hotet sa...

Vilka otroliga bilder - jag blir helt till mig i mina fototrasor!


DMH/Samuel

Lena sa...

Å tack, jag är rätt glad över de tre översta.

Anonym sa...

Men NU ser jag ju. Korna har rymt! Ha ha, vad sjukt roligt. Knäppkor.